
Turismeformlen
Strategi 2030
VISMs formel på en turisme i balance vil målrette vores indsats, så vi kan skabe størst værdi for det lokale erhverv og for de borgere, vi arbejder for og med. Via markedsføring kan vi påvirke turisternes efterspørgsel med øje for erhvervets interesse og borgernes interesse. Det skaber en turisme i balance.
Download strategien
Lyt til strategien
Turismeformlen – TiB = (Ei + Bi) x M
Centralt i vores formel for en Turisme i Balance er Erhvervets interesser plus Borgernes interesser multipliceret med Markedsføring
Vores turismeformel handler ikke alene om ”mere og flere besøgende”. Vi ser ikke turismen som et mål i sig selv, men vi er overbeviste om, at øget turisme er med til at skabe bedre lokalsamfund, med både flere jobmuligheder og oplevelser for alle, der bor her.
Vores formål og vision er en turisme i balance, som skal berige både erhverv, borgere og besøgende.
Vores udgangspunkt er, at turisme er et middel til at skabe positiv værdi for lokalsamfundene hele året rundt. Men vi er ikke blinde for turismens potentielle negative effekter på natur og selvsamme lokalsamfund. Ligesom med Turismekollektivet - vores forrige strategi - arbejder VISM for balanceret og meningsfuld turisme, der ikke går på kompromis med naturen og som understøtter det gode liv her, hvor vi bor.

Foto:Christian Lindgren
Kommentarer og spørgsmål
Har du kommentarer og spørgsmål, vil vi meget gerne høre fra dig.
Vi er altid åbne og nysgerrige over for feedback fra både borgere og erhverv, fordi vi ved, at dialog gør os bedre. Vi lytter nøje til alle input og bruger dem som vigtige perspektiver i vores videre arbejde med Turismeformlen og en turisme i balance. Send en mail til info@vism.dk.
Strategien er blevet til i samarbejde:
Strategibureauet, Group NAO
Illustrator, LINDGREN
Team VISM og VISMs bestyrelse