Destination SydkystDanmark etablerer hygiejne-hotline
Den nye corona-virkelighed betyder også nye hygiejne-spørgsmål og krav fra gæsterne. Destination SydkystDanmark etablerer i samarbejde med Skandinaviens førende konsulenter en ny hotline, der er klar med råd og vejledning. Tjenesten er en gratis serviceydelse for aktører i destinationen.
- ”Hvordan håndterer vi gæster, der ankommer og ønsker at gå direkte til deres værelse?”
- ”Hvor mange gæster må der være i vores restaurant og hvor tæt må de sidde?”
- ”Vi har morgenmadsbuffet – hvordan håndterer vi det bedst efter corona?”
- ”Vores gæster spørger, hvordan vi sikrer mod smitte på værelset?
Spørgsmålene om, hvordan man bedst håndterer hygiejnen i hverdagen med corona kan være mange og forskelligartede – og det kan være svært at overskue, hvor man som fx hotel, campingplads, b&b, vandrerhjem eller restaurant finder rundt i de mange retningslinjer.
”Der er ingen tvivl om, at gæsternes fokus på hygiejne er skærpet markant i forhold til tiden før corona,” siger Heidi Larsen, netværks- og forretningsudviklingschef hos Destination SydkystDanmark.
”Det er ekstremt vigtigt, at man har klare svar parat, hvis gæsterne spørger, hvad der konkret bliver gjort for at mindske smitterisikoen,” siger Heidi Larsen.
”Men det er mindst lige så vigtigt, at man på hjemmeside og på sine sociale medier får fortalt, at man som professionelle ansvarlige værter naturligvis tager hånd om hygiejnen. Det skaber tryghed hos gæsterne,” forklarer hun.
Under selve coronakrisen etablerede Destination SydkystDanmark en gratis hotline hos Øernes Revision, hvor man som aktør i destinationen kunne hente råd og vejledning omkring de forskellige økonomiske hjælpepakker.
Nu etableres altså en ny gratis hotline, der har til formål at give råd og vejledning til jer, der har spørgsmål omkring corona-hygiejnen.
Hotlinen er etableret i samarbejde med Skandinaviens førende konsulenthus Telling & Nesager.
Telling & Nesager stiller deres ekspertise til rådighed og er samtidig garanter for, at rådgivningen er i fuld overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes nyeste retningslinjer. På hotlinen kan man få råd og vejledning til, hvordan man konkret griber hygiejnen an.
Hotlinen er etableret som en gratis service i en begrænset periode og den åbner mandag den 2. juni. Send en e-mail med jeres spørgsmål til CoronaHotline@tellingnesager.com så modtager I inden for fire timer et svar – enten pr. mail eller telefonisk. Husk derfor at opgive et telefonnummer i jeres henvendelse.
”Vi ved, at mange satte stor pris på muligheden for at kunne ringe til en økonomisk ekspert, da det handlede om hjælpepakker. Næste skridt er nu, at vores aktører bliver bedst muligt forberedt på gæsternes spørgsmål omkring hygiejnen – og selvfølgelig også får taget de nødvendige forholdsregler, og der kan den nye hotline hjælpe med råd og vejledning, ” siger Heidi Larsen.
Hotlinen omkring corona-hygiejne står dog ikke alene. Destination SydkystDanmark er i samarbejde med Telling & Nesager i færd med at udarbejde et sæt guidelines for sikker hospitality, oplevelse og adfærd. Det er guidelines, der sikrer, at man overholder myndighedernes krav, og de nye guidelines er efter planen klar medio juni 2020.